Світлофор оцінок МТСБУ за 2 квартал 2020 та чому скаржаться клієнти
МТСБУ оприлюднило світлофор з оцінками результатів діяльності страховиків по ОСАГО за 2 квартал 2020 року.
Діяльність страховиків оцінюється за наступними показниками:
- загальна оцінка діяльності;
- якість врегулювання;
- обсяг скарг від страхувальників та постраждалих.
Кольоровий довідник оцінок:
зелений колір – оцінка «добре»,
жовтий колір – оцінка «середньо»,
червоний колір – оцінка «низько».
↑ - оцінка покращилася порівняно з попереднім звітним кварталом
↓ - оцінка погіршилася порівняно з попереднім звітним кварталом
Оцінки страховиків за результатами 2 кварталу 2020 року
Проведено оцінку 48 учасників МТСБУ.
Загальну оцінку діяльності «добре» мають 44 страховика, «середньо» - 3 страховика, низьку оцінку не має жоден страховик, 1 страховик – не надав даних для оцінювання.
В зоні ризику 3 страховика: АСКА, Омега, Юнівес.
Покращили свої загальні оцінки 5 учасників: Альфа Страхування, Глобал Гарант, Мега-гарант, Міжнародна, Мотор-Гарант.
Погіршили свої загальні оцінки також 5 учасників: ПЗУ, УПСК, УТСК, Ю.Бі.Ай, Юнівес.
За якість врегулювання оцінку «добре» має 31 страховик, «середню оцінку» - 15 страховиків, «низьку оцінку» - 1 страховик.
Покращили свої оцінки за якість врегулювання 10 страховиків: Альфа Страхування, ВАН КЛІК, Граве Україна, Євроінс, ІНГО, Мега-гарант, Мотор-Гарант, Провідна, Про100, Саламандра.
Погіршили свої оцінки за якість врегулювання 6 страховиків: Альфа-Гарант, ЄСА, Скарбниця, УПСК, Харківська муніципальна СК, Ю.Бі.Ай
Оцінку «добре» за рівень скарг мають 37 страхових компаній, «середню оцінку» - 5 страхових компаній, «низьку оцінку» - 5 страхових компаній.
Покращили свої оцінки за рівень скарг 3 страхові компанії: Глобал Гарант, Перша, Юнівес.
Погіршили свої оцінки за рівень скарг 7 страхових компаній: Альфа страхування, Євроінс, Мега-гарант, Оранта, ПЗУ, УПСК, УТСК.
Строки врегулювання страхових вимог у 2 кварталі 2020 року
У 2 кварталі 2020 р. 55,3% вимог врегульовано в термін до 60 днів від дати ДТП, 69,9% - до 90 днів, 77,4% - до 120 днів.
Середній строк врегулювання страхових вимог за пошкоджене майно в 2 кварталі 2020 року склав 77 днів, в 1 кварталі – 69 днів.
Кількість скарг у 2 кварталі 2020 року
До МТСБУ у 2 кварталі 2020 р. надійшло 376 скарг на дії страхових компаній, що на 54 скарги менше ніж у 1 кварталі.
У цю статистику входять і обгрунтовані скарги на страховика, і необгрунтовані.
Для реальної оцінки якості роботи страховиків необхідно оцінювати не тільки кількість скарг, а й рівень скарг, а саме: відношення кількості скарг до кількості зроблених виплат страхового відшкодування.
Рівень скарг тримається в межах 1-2%: 1,25% у 2 кв. 2020 р., 1,16% у попередньому кварталі.
Тобто на 100 здійснених виплат страхового відшкодування 1 незадоволений.
На що скаржаться потерпілі та страхувальники
Основними причинами скарг є:
- затягування строків виплати;
- відмова у виплаті відшкодування;
- незгода з розміром виплати
Коли скарги на дії страховика необгрунтовані
1) Досить часто потерпілі у ДТП пишуть скаргу на затримку виплати компенсації збитку, коли ще не закінчився строк, визначений для цього законом.
Потерпілі помилково вважають, що перебіг часу для здійснення виплати починається з дати ДТП, а не з дати подачі заяви на виплату, як це передбачено законом «Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» - далі закон «Про ОСАГО».
Стаття 36.2. Закону «Про ОСАГО» зобов'язує страхову компанію зробити виплату не пізніше 90 днів з моменту отримання страховиком заяви на виплату.
2) Виплата з урахуванням зносу.
Згідно ст. 29 Закону «Про ОСАГО» Страховик відшкодовує витрати, пов'язані з відновлювальним ремонтом транспортного засобу з урахуванням зносу. Також дана норма передбачена і в Методиці товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів. Тому Страховик зобов'язаний діяти в законодавчому полі та виконувати вимоги законних та підзаконних актів.
3) Виплата без урахування ПДВ. Зменшення суми виплати на розмір ПДВ при перерахуванні коштів безпосередньо на рахунок (банківську карту) потерпілого - вимога закону «Про ОСАГО» (ст. 36.2). ПДВ – це податок, який не є прямим збитком, тому не підлягає компенсації, якщо потерпілий не ремонтував свій автомобіль на СТО, що є платником ПДВ.
Для отримання доплати суми ПДВ після відновлення пошкодженого автомобіля необхідно звернутися до страховика з письмовою заявою та подати акт виконаних робіт й платіжні документи, що підтверджують факт оплати ремонтних робіт пошкодженого автомобіля на СТО з ПДВ.
Куди поскаржитися на дії страховика
1) Написати офіційне письмове звернення керівництву страхової компанії. Це допоможе вирішити проблему, якщо вона виникла через помилку співробітника відділу врегулювання.
2) Подати скаргу в електронному вигляді в МТСБУ або в НБУ (з 01.07.2020 НБУ є правонаступником Нацкомфінпослуг). Скарга повинна містити всю ключову інформацію про страхову подію і процес її врегулювання, а також особисті дані потерпілого (ПІБ, адреса, контактний номер телефону, дата ДТП, держномери автомобілів-учасників ДТП, ПІП власників та водіїв, номер поліса винуватця, дата звернення до СК, дата і перелік документів, поданих в СК і т.п.), а також короткий виклад виниклої проблеми.
Приймайте виважені рішення.
Залишились питання, телефонуйте СП БРОКЕР та отримуйте безкоштовну консультацію.
Розрахувати вартість страховки ОСАГО